PDF K VYTIŠTĚNÍVŠECHNY ČLÁNKYVYRÁBÍMEVÝTVORY S DĚTMI

Jak snadno zabavit děti? Razítkujeme do obrázků (+autobus k vytištění zdarma)

Martínek dostal od babičky razítka. A ne nějaká obyčejná, ale stará razítka z doby, kdy jsem byla ještě malá. Razítkovat ještě moc neumí, tak se snaží trénovat. Když po mně stále dokola chtěl, abych pastelkami kreslila auta a panáčky, napadlo mě, že bychom mohli spojit obě aktivity dohromady.

Razítkování do obrázků

Poprvé jsme „cestování se zvířátky“, jak tomu pracovně říkám, vyzkoušeli loni před Vánoci. Martínka činnost moc bavila. Princip spočíval v tom, že jsem na papír nakreslila autobus, a Martínek měl za úkol naložit všechna zvířátka (razítka) do autobusu. Vzal razítka a narazítkoval do oken zvířátka. Když zaplnil můj hrůzostrašný obdélník, rozumějte autobus, chtěl další. Tahle zábava mu vydržela na půl hodiny, a kdyby nebylo Filky, který se snažil sníst polštářek s barvou, tiskali bychom asi dodnes. 🙂 Pro jak staré děti je činnost vhodná? Tiskání zvládnou děti od tří let a možná, že bude bavit děti, které za chvíli  třetí narozeniny teprve oslaví.

Další stupeň zábavy

Razítkujeme na různé předlohy a zkoušíme další úkoly.

  1. Která zvířátka bydlí v lese? Princip tkví v tom, že na papír namaluji cestu a strom. Razítkováním Martínek doplní další stromy, veverky, kolouška a ostatní zvířátka, která žijí v lese.
  2. Kdo bydlí v domě? Stejně tak jsme zkoušeli, kdo bydlí v domě, která zvířátka mohou do domu chodit, která bydlí venku na dvorku – pejsek může bydlet v bytě, ale prasátko ne. 🙂
  3. Poskládáš zvířátka do auta? V tomhle úkolu měl Martínek razítkovat zvířátka do auta.
  4. Dáš na loďku všechny ptáčky? Velmi těžký úkol.

Nemáte razítka? Nevadí

Když byly Martínkovi dva roky, hráli jsme podobnou hru se samolepkami. Martínek lepil do autobusu 3D samolepky zvířátek. Obyčejné samolepky neuměl z fólie odlepit.

Razítkování: Razítka jsme využili k sestavení nebo dotvoření obrázku.

Razítkování: Razítka jsme využili k sestavení nebo dotvoření obrázku.

Teď využíváme razítka, protože jich máme poměrně dost. Pro malé dítě není razítkování snadné. Filka princip razítkování zatím moc nechápe, protože mu je rok a tři čtvrtě. Už ví, že se razítko musí namočit do barvy, ale na papír ho nepoloží. Razítkuje na zem, na svoji hlavu, tváře i na Martínkovu nohu.

Razítkování: Razítka jsme využili k sestavení nebo dotvoření obrázku.

Razítkování: Razítka jsme využili k sestavení nebo dotvoření obrázku.

Jak vybrat razítka?

Máme tři druhy razítek. Velká dřevěná razítka pochází z doby, kdy jsem byla ještě malá. Jsou kvalitní, ale dětem se špatně drží. Velká plocha není na tiskání vůbec snadná, protože barva se rozprostře po ploše nerovnoměrně, a díte na razítko neumí rukou dost dobře zatlačit. Dále máme menší plastová razítka s držátkem, po sestře. Ta jsou super. Dobře se drží, lehce se s nimi razítkuje. Babička Martínkovi koupila malinká dřevěná razítka (Lidl), která jdou dobře do ruky, ale jsou zase až moc malá. Martínek je má rád, protože jsou na nich auta, traktor a mimozemštani. 🙂

eshop máma do deště

Razítka bych doporučila středně velká s držátkem nebo s podobným úchytem, aby se dítěti snadno tiskalo. Přeci jen je ze začátku samotná podstata razítkování složitá.

Razítkování: Razítka jsme využili k sestavení nebo dotvoření obrázku.

Razítkování: Razítka jsme využili k sestavení nebo dotvoření obrázku.

PS: Předlohu autobusu si můžete zdarma stáhnout přímo zde.

V e-shopu si můžete koupit domalovánky dopravních prostředků (ty jsou teď u nás též oblíbené).

KOUPIT DOKRESLOVÁNÍ DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ V PDF

Dokreslování dopravní prostředky za 20 Kč

Dokreslování dopravní prostředky za 20 Kč

Přeji Vám pěknou zábavu. 🙂

Foto: Tereza Krček

Máma do deště (Tereza Krček)

Mít dvě děti krátce po sobě, to není jen tak. Jako máma vím, jak je náročné trávit s nimi celý den, a proto jsem vytvořila blog, který pomůže rodičům děti zabavit, ať už kreativní činností, nebo zajímavou hračkou. Chtěla bych, aby se děti přirozeně rozvíjely, uměly si v budoucnu udělat na věci svůj názor a aby znalosti využívaly jako propojené nádoby, neukládaly je "do škatulek", které nikdy naplno nevyužijí. Tenhle přístup jsem se naučila během studia PhD. na studijních zahraničních pobytech ve Vídni a v texaském Austinu. Chtěla bych, aby se děti s kreativním myšlením seznámily už jako malí drobci, protože v životě se jim to bude mockrát hodit.