Recenzia: Tamagotchi Pix s foťákom – stojí za to?

Môj tajný sen. Tamagotchi (Tamagoči). Pôvodne som chcela zaobstarať obyčajné Tamagotchi Bandai Gen 1 alebo 2, lenže bolo vypredané, a tak som deťom vybrala Tamagotchi Pix s foťákom. Do článku som pripravila recenziu, výhody a nevýhody nového modelu Tamagotchi.

Tamagotchi Pix vs. Tamagotchi Gen 2

Aký je medzi Tamagotchi rozdiel? Napíšem to stručne. Veľký. 🙂 Pôvodne som si priala Tamagotchi Bandai Gen 1 alebo 2, pretože som podobné mala ako malá a veľmi ma to bavilo. Lenže práve Tamagotchi bolo vypredané, a tak mi nezostalo nič iné, než vziať novší model. Nechcelo sa mi. Jednak z nostalgie, a potom aj kvôli cene. Keď Tamagotchi dorazilo domov, hneď ma nostalgia opustila. 🙂 Tamagotchi Pix je úplne nová forma Tamagotchi. Spĺňa všetko, čo dnešné deti dokonale zaujme. Možno, že by ich to pôvodné Tamagotchi toľko nebavilo (vyskúšané to nemám). Každopádne Tamagotchi PIX je fakt veľká pecka! Je plnofarebné, vyzerá ako malinkatý displej telefónu, ponúka oveľa viac vyžitia, funkcií a tiež možností, čo môže Tamagotchi robiť. Je väčšia, fotí. Inak princíp rastúcej postavičky, ktorá sa vyliahne z vajca, zostáva rovnaký. Tamagotchi je vreckový virtuálny kamarát.

Tamagotchi Pix
  • Má fotoaparát.
  • Je väčšia.
  • Farebný obraz
  • Krásne farebné hry a aktivity
  • Super grafika, ktorú tvorcovia skvele využili na hry a aktivity.
  • Ovládanie: 3 tlačidlá, pohyby prstom doprava, doľava, všetky tlačidlá naraz
  • Dotykové tlačidlá
Tamagotchi Gen 2
  • Nemá fotoaparát.
  • O trošku menšie.
  • Čiernobiele
  • Čiernobiele hry a aktivity
  • Obmedzená grafika (a tým pádom aj obmedzené aktivity a hry)
  • Ovládanie: 3 tlačidlá
  • Klasické malé tlačidlá

Tamagotchi Pix recenzia

Vybrala som modré Tamagotchi PIX. Farba prístroja nie je taká dôležitá. Postavičkám je možné upravovať prostredie, nakupovať nábytok, zafarbiť ho, doplniť ich outfit. Je možné kúpiť im loď, krásny dom alebo byt ako na Manhattane.

Recenze: Tamagotchi Pix s foťákem - stojí za to?
Recenzia: Tamagotchi Pix s foťákom – hra s obručou

Kto nepozná Tamagotchi, v krátkosti ho predstavím. Ako funguje Tamagotchi? Tamagotchi sa narodí na začiatku hry z vajíčka. Je potrebné ho pravidelne kŕmiť, hrať sa s ním, ale tiež treba mu upratovať. Hra je ľahká, vyžaduje pravidelnosť. Akonáhle necháte Tamagotchi viac ako deň bez jedla, môže umrieť. Najprv okolo neho obchádza smrtka, keď sa mu nedostane pomoc, zomrie. V opačnom prípade je nutné ihneď zavolať lekára, ktorý ho vylieči.

Tu je narodenie Tamagotchi graficky perfektne spracované. Vajíčko priletí z neba (z vesmíru ako mimozemšťan), chvíľu sa klube a potom sa z neho vyliahne malé bábätko, ktoré vyzerá ako vtáčik. Bábätko musíte kŕmiť, upratovať po ňom, keď sa pokaká, cez deň spinká a hrá sa s hrkálkou. Po chvíľke vyrastie a je z neho batoľa. Okrem mlieka ho môžete nakŕmiť sušienkou, hrá sa s kockami, ale ešte nesmie von. V tejto verzii môžu Tamagotchi chodiť von – na záhradu, do parku, do reštaurácie aj do obchodu, kde nakupujú. Keď Tamagotchi povyrastie, môžete ho vziať na záhradu, kde zalieva stromy, stretne krtka alebo vstúpi do bubliny a lieta vzduchom. To sa deťom veľmi páči. Graficky je hra spracovaná nádherne.

Recenzia: Tamagotchi Pix s foťákom – teenager doma

Keď je Tamagotchi veľké, môžete ho vziať do reštaurácie, kde mu môžete zakúpiť obed, večeru alebo nejaký dezert. V obchode mu môžete kúpiť hračku alebo zaujímavý predmet, ktorý využije v domácnosti. Peniaze je možné zarobiť hrou. Deti môžu hrať ping pong, futbal alebo rôzne odklápacie karty, kde sa hádajú symboly. Ďalej je možné získať peniaze (Gotchi Points) za to, keď Tamagotchi vyrastie. Možno tiež na záhrade pozbierať jablká, ktoré vyrástli na strome, a predať ich do obchodu.

Tamagotchi má svoje knihy, do ktorých si ukladá, akú novú potravinu jedlo, koho stretlo v parku, kto je jeho kamarát, aké veci vyhralo alebo čo si kúpilo v obchode as čím sa môže hrať. Od toho sa potom odvíjajú hry a aktivity, ktoré deti hrajú.

Youtube: Ako sa Tamagotchi narodí a ako ho nakŕmiť

Ovládanie

Pôvodné Tamagotchi sa ovládalo tromi tlačidlami. Tamagotchi PIX sa tiež ovláda tromi tlačidlami, avšak tieto tlačidlá sú zabudované do obalu prístroja a sú dotykové. Niekto to nemá rád, ale ja to veľmi vítam, pretože na rozdiel od klasických tlačidiel sa nevyklaja. Všetko, čo potrebujete urobiť, ovládate tromi tlačidlami. U tohto modelu je ešte veľká výhoda v tom, že rôzne pohyby prstom po všetkých tlačidlách – doprava/doľava/stlačenie všetkých tlačidiel naraz – dáva viac možností, ako prístroj ovládať.

Na obrazovke sa môžu objaviť farebné ikony s pokynom, aké tlačidlo stlačiť. To sa deje pri nejakej špeciálnej činnosti – kúpeľ, lekár, upratovanie, stavanie z kociek i hra s obručou. Tamagotchi sa ovláda v samotnom menu, kde vyberiete potrebnú ikonu – status, feed, play, bathroom, item box, go out, camera, phone, connect, medicine, notebook, settings. Všetko, čo potrebujete, je v týchto rôznych ikonách.

Recenzie: Tamagotchi Pix s foťákom – upratovanie izby

Funkcia

Tamagotchi Pix má zabudovaný fotoaparát, ktorým sa môžu deti odfotiť. Tamagotchi vie robiť rôzne koláže. Vie zapojiť fotografiu do hry – napríklad odfoť niečo červené. Obsahuje 17 rôznych hier, pri ktorých môžete zhotovovať fotografie (obrazovka vás navedie kedy a ako to urobiť). Ďalej Tamagotchi vie vygenerovať QR kód, ktorý je možné naskenovať cez telefón. QR kód sa vytvorí len pri vybraných aktivitách, ktoré sú umiestnené v záložke telefón alebo connect. Tamagotchi ponúka množstvo ďalších aktivít, medzi ktoré patrí kontakt s ostatnými Tamagotchi, ktoré sa stretávajú, hry, fotografie, tvorba albumov, nakupovanie.

Youtube: Čo Tamagotchi vie a ako vyzerá

Technické prevedenie

Grafické spracovanie je perfektné. Deti sú nadšené a mne sa tiež veľmi páčia. Hračka je krásne spracovaná, nápaditá. V Tamagotchi je veľa hier, funkcií a nápadov. Tiež sa mi páči, že Tamagotchi o ôsmej zaspí. Akonáhle odbije 20:00 leží v postieľke s medvedíkom, je prikryté perinkou a deti sa s ním nemôžu hrať. To je skvelé. Ide stíšiť zvuk, zmenšiť jas obrazovky a naopak.

Tamagotchi nemá bluetooth, nemožno doň vsunúť žiadny kábel a nie je možné ho pripojiť k počítaču. To je škoda. Na jednej strane je hra perfektne do detailu prepracovaná, graficky krásna, nápaditá, na strane druhej jej chýba slot a program na prácu s PC (napríklad na pretiahnutie fotografií). Ďalej mi príde trošku nešťastné použitie batérií. Do Tamagotchi sa dávajú dve ceruzkové batérie AAA. Určite by bolo lepšie, keby sa dalo dobiť cez kábel. Batérie sa musia vymeniť (odskrutkovať kryt, vložiť sa nové batérie). Našťastie sa pri výmene batérií Tamagotchi neresetuje a všetko si pamätá. Dovnútra dávam dobíjacie batérie. Ako dlho vydržia batérie v Tamagotchi PIX? Slabé batérie vydržia jeden až dva dni. Silnejšie batérie týždeň. Záleží na tom, ako intenzívne dieťa hračku používa.

Kvalita fotoaparátu nie je nič moc. Fotoaparát slúži na to, aby vytvoril snímku na obrazovku 2×2 centimetre a ešte ideálne za skvelých svetelných podmienok. Na hranie to stačí. Je to vlastne taký prvý detský fotoaparát. 🙂

Čo robiť keď …

• Tamagotchi sa pokakalo. Ako mu upratať? Musíte ho dať vysprchovať.
  • Tamagotchi je choré (obchádza okolo neho smrtka): Zavolajte doktora. Potom, čo ho doktor vylieči, choďte do statusu a zistite, čo mu chýba. Pokiaľ mu chýba jedlo, dajte mu najesť.
  • Tamagotchi umrelo: Narodí sa nové.
  • Tamagotchi odletelo do vesmíru: Priletí nové.
  • Ako mám urobiť, aby sa narodilo nové Tamagotchi (keď to staré ešte žije)? Úprimne. Neviem. Hľadala som to dlho, skúšala som rôzne návody a nič mi nefungovalo. Jediné, na čo som prišla, bolo stlačenie tlačidla reset na zadnej strane prístroja (budete potrebovať špáradlo alebo mikroceruzku).

Odporúčaný vek

Na obale je uvedené, že Tamagotchi je vhodné pre deti od 6 rokov veku. U nás hrá päťročný a šesťročný. Oba Tamagotchi PIX zvládajú dobre. Ani jeden nemá svoj mobilný telefón, nemajú tablet a počítač je na prídel. Hra sa im páči, má pre nich svoje kúzlo. Hračka je vhodná určite pre deti od 5 rokov. Mám vyskúšané, že ju zvládnu. Šesťročné dieťa, ktoré nevie čítať, hračku ovláda úplne samo. Najprv sa pýta, potom skúša metódu pokus/omyl, a nakoniec si všetko zapamätá a hrá. Hornú vekovú hranicu nedokážem spoľahlivo určiť, ale odhadla by som ju na maximálne desať rokov. Myslím, že potom majú deti v dnešnej dobe už iné záujmy. Každopádne prevedenie tejto hračky je moderné, krásne a možno by zaujalo aj staršie deti.

Parametre

• Značka: Bandai USA
  • Prevedenie: plastové vajíčko, farebný displej
  • Nabíjanie: 2xAAA (dve malé ceruzkové batérie)
  • Odporúčaný vek: Od 6 rokov (zvládne aj päťročné dieťa)
  • Jazyk: ENG, GER, FR, SP, FR, IT, PT

Kde originálne Tamagotchi kúpiť?

Tamagotchi PIX mám z e-shopu Vesely-drak.sk. Na výber je viac farieb a hlavne opäť naskladnili Tamagotchi ako z 90. rokov – Tamagotchi Bandai Gen 1 alebo Gen 2. V e-shope nájdete veľký výber Pokémon hračiek – plyšové hračky, figúrky, Pokémon karty aj detské doskové hry.

TAMAGOTCHI PIX na VESELY-DRAK.SK

Záverom

Som nadšená a deti tiež. Tamagotchi je krásne, len je škoda tých batérií. Pre mňa bolo veľkým prekvapením, že deti u Tamagotchi nesedia celý deň, ale striedajú hru s ďalšími aktivitami. Páči sa mi, že Tamagotchi ide samo o ôsmej hodine spať, príliš nevyrušuje a keď áno, tak sa dá vypnúť zvuk. Určite to nie je tak, že deti presedia celý deň pri pípacom vajíčku. Je to spestrenie dňa. Navyše pre sedemročné deti je hra aj fajn na trénovanie angličtiny.

9.7 Hodnocení
Tamagotchi Pix s foťákom

Tamagotchi PIX je krásne spracované, ponúka pre deti množstvo hier a aktivít, ktoré môžu so zvieratkom hrať. Tamagotchi vie fotiť, deti môžu vyfotené obrázky zapojiť do hier. Farebný displej dáva hre nový rozmer.

Pomer ceny a kvality
10
Kvalita prevedenia
10
Grafické spracovanie
10
Pestrosť hier a zábavy
10
Technické riešenie
8
Ako deti zabavia
10
KLADY
  • Krásne graficky spracované
  • Veľa hier a zábavy
  • Tamagotchi o 20:00 zaspí a neruší deti v noci.
  • Je možné stíšiť zvuk.
  • V angličtine (deti si pri hraní precvičia aj)
ZÁPORY
  • Hračka je na ceruzkové batérie (je škoda, že sa nenabíja cez USB).
  • Nedá sa prepojiť s PC.

Přeji vám hezkou zábavu. 🙂

NOVINKY VŽDY PO RUCE? SLEDUJTE NÁŠ FACEBOOK A INSTAGRAM

Štítky

Magazín Mamadodeste.cz rodičům pravidelně přináší tipy na vyrábění s dětmi. Najdete zde inspiraci na tvoření s dětmi, tipy na krásné knihy i hračky pro děti. Web jsem zprvu založila jako zábavu pro své tři děti a později jsem jej rozšiřovala o další zajímavá témata.

Shopping cart