Recenze: Medvěd Wrr Poprask na kolejích (ADC Blackfire)

Krásná hra zaujme děti, které mají rády vlaky a mašinky. Hezké grafické zpracování i zajímavá pravidla dělají z této hry velkou zábavu pro celou rodinu. Do článku jsem připravila recenzi, pravidla, fotografie a také video, jak hra vypadá.

Medvěd Wrr Poprask na kolejích (ADC Blackfire)

Recenze: Medvěd Wrr Poprask na kolejích

Zajímavé a zábavné provedení dělá z Medvěda Wrr hezkou a milou rodinnou hru. Hra je zabalena v menší krabici, a tak ji můžete vzít s sebou třeba i na dovolenou. Hra obsahuje dostatek karet, kostek i žetonů.

Kvalita provedení

Kvalita provedení je zdařilá. Karty jsou hezky barevné, žetony jsou velmi pevné. Hra obsahuje návod v českém, slovenském i anglickém jazyce. Figurky jsou vyrobeny ze dřeva.

Co je součástí balení

• 42 ilustrovaných karet
  • 5 figurek
  • bonusové žetony z tvrdého kartonu
  • kostky

Podrobnější informace

• Doba hraní: cca 15-30 minut
  • Počet hráčů: 2-4 hráči
  • Značka: Blackfire
  • Vhodné od 7 let
  • Hra obsahuje: návody, karty, žetony, kostky

Pravidla hry

Medvěd Wrr: Poprask na kolejích je v pořadí druhá hra, která vychází u knížky o medvědovi Wrr. Krokodýl Crocs se snaží převážet knihy se zamotanými příběhy vlakem, aby je rozvážel po světě a znemožnil želvákovi Edwardovi používat jeho tiskařský stroj. Hráči házejí sadou kostek s cílem získat karty vagónů vlaku a vytvořit z nich výherní kombinaci (například trojice a dvojice, pět stejných barev, pět různých barev a podobně). Celkem je k dispozici 35 vagónů, sedm různých kombinací v pěti barvách. Kromě těchto vagónů je ve hře speciální karta zlatého vagónu. Ta funguje jako menší rozšíření a má svá vlastní pravidla. Cílem hry je splnit vyložené herní kombinace dle vyložených karet.

Příprava hry

Na stůl umístěte kartu lokomotivy, na kterou postavíte figurku strojvůdce Crocse. Dále na stůl položte vagóny, které odpovídají počtu hráčů plus jeden a startovní vagón. Na startovní vagón položte figurky hráčů (medvědů Wrr). Dále přidejte tři oboustranné karty s výherními kombinacemi a vedle nich bonusové žetony záchranné brzdy. Na kartu lokomotivy položte kartu Crocse. Nakonec na stůl položte všech pět kostek. Na kostkách je nakreslena: 1x olejnička, 1x plácačka průvodčího, 1x píšťalka, 1x jedna tlapka, 1x dvě tlapky, 1x tři tlapky. Tyto symboly jsou následně využity k sestavení kombinací na kartách vagónů, kde se například kombinují 1 plácačka, 2 olejničky a 2 tlapky.

Jak hrát

Hráči se postupně střídají v tazích ve směru hodinových ručiček. V každém tahu mají možnost provést jednu z dvou akcí: pohnout figurkou medvěda Wrr nebo hodit kostkami. Během tahu může hráč přesunout figurku medvěda Wrr na barevný vagón, který není obsazený jiným hráčem nebo strojvůdcem Crocsem. Pokud hráč stojí na barevném vagónu, může se pokusit získat tento vagón tím, že hodí kostkami symboly, které jsou vyobrazeny na kartě tohoto vagónu.

Jak házet kostkami?

Hráč hodí všemi pěti kostkami, poté porovná hozené symboly se symboly na kartě barevného vagónu, na kterém stojí. Shodné symboly (kostky) umístí na tuto kartu a těmito kostkami dále nehází, protože jsou umístěné na kartě vagónu. Ostatními kostkami hází znovu. Pokud žádný symbol na kostce nesouhlasí s neobsazeným symbolem na kartě vagónu, hráč ztratí jednu kostku, kterou odloží, a bude pokračovat v hodu zbývajícími kostkami. Tento postup se opakuje do té doby, dokud hráč nevyhází všechny symboly vyobrazené na kartě barevného vagónu, nebo dokud mu nezbývají kostky k hodu. Pokud hráč úspěšně hodí všechny symboly, získává daný vagón a položí jej před sebe.

Pokud se hráči nepodaří vagón obsadit, vyžene jej krokodýl Crocs zpět na startovní vagón. Crocs se v dalších kolech vrací zpět do lokomotivy, blokuje hráčům cestu přes vagóny a vytváří strategické překážky. Hráč po neúspěšném hodu získá bonusový žeton záchranné brzdy, který může použít jako žolíka při doplňování symbolů při hodu kostkami, nebo jej lze využít pro jeho speciální schopnost, která je na něm nakreslena. Schopnosti umožňují manipulaci s medvědy ve vlaku, ovlivňují vagóny a výherní kombinace. Konec hry nastává, když některý z hráčů dosáhne jedné z vyložených výherních kombinací.

Skladování hry

Hra je uložena v pevné papírové krabici, která je rozdělena přihrádkami.

Youtube

Kde hru pořídit

Hru pořídíte v e-shopech, které se specializují na prodej deskových her, nebo v e-shopu s hračkami. Za výhodnou cenu hru pořídíte například na Dobre-knihy.cz (nízká cena) nebo na Tlamagames.com.

MEDVĚD WRR na DOBRE-KNIHY.CZ

10 Hodnocení

Hezky ilustrovaná hra zaujme děti i rodiče. Zpracování hry je povedené. Návod je zpracován přehledně a srozumitelně. Snadná pravidla, svižná hra i náhoda dělají z této hry vynikající volbu, jak strávit dlouhé odpoledne s dětmi. Fajn je také poměrně nízká pořizovací cena.

Poměr ceny a kvality
10
10
Design
10
Jak zabaví děti
10
KLADY
  • Velmi hezké zpracování a ilustrace
  • Příznivá pořizovací cena
  • Snadná pravidla
  • Jednoduchá hra pro děti od sedmi let
ZÁPORY
  • Nic

NOVINKY VŽDY PO RUCE? SLEDUJTE NÁŠ FACEBOOK A INSTAGRAM

Magazín Mamadodeste.cz rodičům pravidelně přináší tipy na vyrábění s dětmi. Najdete zde inspiraci na tvoření s dětmi, tipy na krásné knihy i hračky pro děti. Web jsem zprvu založila jako zábavu pro své tři děti a později jsem jej rozšiřovala o další zajímavá témata.

Shopping cart