Procvičujeme jemnou motoriku za pomocí těstovin a vody
Obsah
Časový harmonogram
Těstoviny jsou vděčná hračka. Nikdy bych nevěřila, kolik se s nimi dá dělat věcí. Dají se třídit, lepit, navlékat, můžete z nich dokonce sestavovat domečky. My jsme je dnes využili tím nejjednodušším způsobem. Martínek je třídil na talířky podle druhů. Filka dostal jiný úkol, přiměřený jeho věku, přendával je z jedné nádobky do druhé. Byla jsem ráda, že se děti hezky zabavily. Na téhle aktivitě je fajn, že nezabere žádný čas na přípravu, hned ji vyndáte a zase uklidíte. Máte-li doma těstoviny, můžete začít s procvičováním jemné motoriky. Dítě u hry vydrží různě dlouho, počítejte ze začátku okolo pěti nebo deseti minut. Postupně se mohou intervaly hraní prodlužovat.Od 15 do 20 měsíců
Přendavání: Možná, že některé děti zvládnou třídit těstoviny podle druhů dříve, ale ani jedno naše dítě by to v roce a čtvrt nezvládlo. Filka dostal dvě mističky. V jedné byly syrové těstoviny a druhá byla úplně prázdná. Jeho úkolem bylo přemístit těstoviny z jedné misky do druhé. Ukázala jsem mu, jak se to dělá. Vzala jsem jednu těstovinu do ruky a dala jsem ji do mističky. Filka to zopakoval, a potom procvičoval sám. Byla jsem překvapená, že si těstoviny nestrkal do pusy. U menších dětí můžete vzít velké těstoviny, třeba penne (nebo něco podobného). Přesýpání: Když už nechtěl těstoviny přendávat, ukázal mu Martínek, že může celý obsah z jedné misky přesypat do druhé. To ho také na chvíli zabavilo. 🙂Od 19 měsíců do 3 let (i více)
Přendavání lžící: Starší děti mohou přendávat malinké těstoviny lžičkou. Při hře sledují, aby jim nic nespadlo. I když se aktivita zdá snadná, tak Martínek u těstovin vydrží poměrně dlouho. Vzala jsem nudle, protože jsme drobnější těstoviny doma neměli. Když mu spadla nudle na zem, hned ji sebral a přendaval dál. Třídění: Martínek dostal dva druhy trošku větších těstovin, které jsem nasypala do mističky. Martínek dostal mističku a dva talířky. Jeho úkolem bylo těstoviny z misky roztřídit na dva talířky. Soustředil se, aby se nespletl, a činnost ho tak zaujala, že nevnímal okolí. Filka si mezitím přendaval z jedné misky do druhé. Přelévání: Když Martínka těstoviny omrzely, přišla na řadu voda. Vzala jsem velký džbán a naplnila jsem jej do jedné třetiny vodou. Martínek dostal dvě sklenice a měl přelévat vodu ze džbánu do sklenic a zpět. Džbán byl na něj těžký a špatně se mu s ním manipulovalo, tak jsem jej vyměnila za hrnek. Přeléval vodu ze sklenic do hrnečku. Když trošku vody vylil, společně jsme ji utřeli látkovou plenou.Třídění těstovin