Omega-3 mastné kyseliny: Jak je získat pro tělo v té nejlepší formě?

Proč jsou omega-3 mastné kyseliny pro lidský organismus důležité, v kterých potravinách je najdete a je nutné užívat doplňky stravy? Do článku jsem připravila základní informace o omega 3 mastných kyselinách.

Obsah

Omega-3 mastné kyseliny

Omega 3 masné kyseliny jsou pro lidský organismus nepostradatelné, protože snižují riziko infarktu, zlepšují paměť a imunitu, psychický stav, mysl. Jsou prevencí proti nádorovým onemocněním, snižují hladinu cholesterolu (zabraňuje ucpávání cév a vysokému krevnímu tlaku). Podpoří usazování vápníku v kostech. Jsou součástí některých tuků. Nejznámější omega-3 mastné kyseliny jsou EPA a DHA. Tyto esenciální mastné kyseliny si tělo neumí vytvořit a musíme je pravidelně přijímat nejlépe v potravě. Pokud nejíte potraviny, které omega-3 kyseliny obsahují, je vhodné sáhnout po doplňcích stravy – nejlepší omega 3 mastné kyseliny koupíte výhodně v lékárně Dr.Max.

Omega-3 mastné kyseliny zdroje

Nejvíce jsou obsaženy v rybím tuku (tučné mořské ryby), v olejovitých semenech (olej z lněného semínka, řepkový olej). Doporučená denní denní dávka 250 mg EPA/DHA má pozitivní vliv na zdraví srdce, DHA pomáhá udržovat zdravý zrak, přispívá k normální činnosti mozku. EPA/DHA pomáhá udržovat normální krevní tlak.

Omega-3 mastné kyseliny Vegan

V rostlinné stravě není dostatek kyselin EPA a DHA, které jsou hlavně v rybím oleji. Je potřeba zvýšit příjem kyseliny alfa-linolenové (ALA), ze které v těle vzniknou omega-3 mastné kyseliny. Vegani a vegetariáni mohou nahradit omega-3 mastné kyseliny lněnými semínky nebo chia semínky. Denně by vegani a vegetariáni měli sníst dvě polévkové lžíce drceného lněného semínka nebo chia semínka (chia semínka nesmí jíst lidé s poruchou srážlivosti krve). Dále najdeme zdroj kyseliny alfa-linolenové (ALA) v konopném semínku, ve vlašských ořechách, řepkovém oleji, sójových bobech. Vyzkoušet můžete také doplňky stravy omega-3 mastné kyseliny pro vegany – například Allnature Omega 3 1200 mg nebo Vegetology Opti3 Omega – EPA a DHA s vitaminem D3.

Zdroj vitálních látek pro zdraví a energii

Děti od tří let věku a dospělí mohou užívat nápoj LaVita, zdroj vitálních látek pro zdraví a energii bez konzervantů. Nápoj vypadá jako šťáva. Je ve skleněné láhvi a na jednu denní dávku pro dospělého stačí jedna polévková lžíce. Pro děti od 6 let pouze půlka polévkové lžíce a pro děti od 3 let jen čtvrt lžíce. Ze zeleninové šťávy připravíte nápoj, který chutná jako multivitamin. Jedna láhev vystačí na 50 dávek pro dospělého, pro děti je to ještě víc. Nápoj je vhodný pro celou rodinu. Není doslazovaný, obsahuje všechny potřebné vitamíny, dobře se vstřebává, pro děti je na polykání lepší než tablety. Vypijí „džus“ a je to. 🙂 Celou recenzi si můžete přečíst zde: Recenze: LaVita zdroj vitálních látek pro zdraví a energii bez konzervantů. Do článku jsem podrobněji napsala, jaké vitamíny a minerály nápoj obsahuje (desítky látek). Šťávu zakoupíte pouze v certifikovaném e-shopu lavita-czech.cz (doporučuji – mně moc chutná a také mi pomohla od únavy).

LaVita na LAVITA-CZECH.CZ

Recenze: LaVita zdroj vitálních látek pro zdraví a energii bez konzervantů
Recenze: LaVita zdroj vitálních látek pro zdraví a energii bez konzervantů

Závěr

Omega-3 mastné kyseliny jsou pro zdraví důležité, a pokud nemáte dostatečný příjem potravin, které omega-3 mastné kyseliny obsahují, je vhodné zařadit do svého jídelníčku doplňky stravy.

Omega-3 mastné kyseliny na DRMAX.CZ

 NOVINKY VŽDY PO RUCE? SLEDUJTE NÁŠ FACEBOOK A INSTAGRAM

Foto: Mamadodeste.cz

Mamadodeste.cz

Mamadodeste.cz

Magazín Mamadodeste.cz rodičům pravidelně přináší tipy na vyrábění s dětmi. Najdete zde inspiraci na tvoření s dětmi, tipy na krásné knihy i hračky pro děti. Web jsem zprvu založila jako zábavu pro své tři děti a později jsem jej rozšiřovala o další zajímavá témata.

Mamadodeste.cz
Logo
Shopping cart