DOPORUČUJI
KNIHY OD TŘÍ DO PĚTI LETNAŠE KNIHOVNIČKAVŠECHNY ČLÁNKY

O zvědavém štěňátku: Aktuálně naše nejoblíbenější kniha

Martínek dostal od babičky novou knížku O zvědavém štěňátku. Znáte ji? Já si ji pamatuji z dětství a měla jsem ji moc ráda. Martínkovi knížka hned padla do oka a teď si ji čteme každý den. Několikrát.

O zvědavém štěňátku

Na knihu si pamatuji z dětství a přesně si do detailu pamatuji příběhy, které zachycuje. To je možná stručné vysvětlení pro to, proč se kniha Martínkovi tak moc líbí. Je skvělá. Pro děti zajímavá. Poučná. Fascinující. Příběhy si snadno zapamatují. Na každé stránce jsou dva velké obrázky s příběhem a krátkým doprovodným textem. Hlavním hrdinou je štěňátko, které dítě přenese do svého světa, v němž mu ukáže, kde se vzala voda, jak včeličky vytváří med a také dítě zjistí, z čeho se narodí žabičky. Kniha se skládá ze tří příběhů.

O zvědavém štěňátku

O zvědavém štěňátku

První příběh – Jak sluníčko vrátilo štěňátku vodu

V prvním příběhu štěňátko usne a sluníčko mu vypije vodu. Z vody se stane obláček a když se štěňátko probudí, má prázdnou mističku. Hledá vodičku, ptá se ostatních zvířátek, kde je jeho vodička, kdo ji vypil. Příběh končí tím, že se štěňátko dostane ke sluníčku, které mu vrátí z obláčku vodu.

Druhý příběh – Jak štěňátko dostalo chuť na med

Štěňátko pozoruje včeličky, jak poletují z kytičky na kytičku. Včeličky ho dovedou až k úlu a štěňátko jim z úlu vezme plástev medu. Včelky ho poštípou, štěně v bolestech usne. Zdá se mu sen, ve kterém ho včelky vezmou do úlu. Štěňátko vidí, kolik mají s vytvořením jedné plástve medu práci. Když se probudí pozoruje, že se do úlu vloupávají myši. Dožene je, aby nevzaly včelkám pracně vytvořený med. Za odměnu dostane od včel svou plástev medu, kterou mu přinesou až k boudičce.

O zvědavém štěňátku

O zvědavém štěňátku

 

Třetí příběh – Jak štěňátko chtělo malé pejsky

Štěňátko potká slepičku s kuřátky a zatouží po malinkých štěňátkách. Ve vodě najde vajíčka, na kterých sedí stejně jako slepička. Z vajíček se vyklubají malé žabičky.

Podrobné informace o knize

Knihu nakreslil Zdeněk Miler. A moc se mu povedla. Text vytvořila Eva Herčíková. Zajímavostí je, že první vydání vyšlo v roce 1970.

  • Autorka: Eva Herčíková
  • Ilustrace: Zdeněk Miler
  • Nakladatelství Pikola
  • ISBN: 978-80-7549-555-6
  • Rok vydání: 2017
  • Pevná vazba, obrázky jsou vytištěny na křídovém papíru.
  • Počet stran: 72

Pro koho se kniha hodí

Knížka je určena pro děti od čtyř let (je to na ní napsané). Martínek knihu dostal ve třech letech a ihned si ji zamiloval. Knihu by si měly prohlížet děti, které umí otáčet samy tenké stránky a nepotrhají je. Každý den si musíme všechny příběhy číst a Martínek postupně podle obrázků sám vypráví. O zvědavém štěňátku se hodí i jako první kniha s tenkými stránkami.

Kde knížku koupit

Velmi oblíbené příběhy jsou dostupné i v menších knihkupectvích. Knihu seženete online například v knihkupectví Dobrovský. Supraphon dokonce vydává desku s namluvenými příběhy od Libuše Šafránkové, ale s tou zkušenost nemám.

Přeji vám pěkné počtení. 🙂

10 Celkové hodnocení
O zvědavém štěnátku

Nejlepší první kniha s tenkými stránkami. Kniha obsahuje tři obrázkové příběhy, které jsou doplněny úplně jednoduchým textem a z nichž se dítě dozví velmi zajímavé věci - kde se bere voda, jak se vyrábí med a jak s z vajíčka vyrostou žabičky. POZOR: Stránky se mohou potrhat. Knížka se hodí pro děti, které umí samy otáčet tenké stránky, nebo může posloužit jako knížka, kterou budou prohlížet společně s rodiči.

Ilustrace
10
Kreativita
10
Počet stran
10
Poměr ceny a kvality
10
Kvalita provedení
10
Klady
  • Skvělé a naučné příběhy vyprávěné zábavnou formou.
  • Krásné ilustrace od Zdeňka Milera.
  • Férová a poctivá cena.
  • Naše nejoblíbenější kniha - dobrá investice.
Zápory
  • Neopatrným zacházením se může kniha zničit, ale to už tak bývá.
Máma do deště (Tereza Krček)

Mít dvě děti krátce po sobě, to není jen tak. Jako máma vím, jak je náročné trávit s nimi celý den, a proto jsem vytvořila blog, který pomůže rodičům děti zabavit, ať už kreativní činností, nebo zajímavou hračkou. Chtěla bych, aby se děti přirozeně rozvíjely, uměly si v budoucnu udělat na věci svůj názor a aby znalosti využívaly jako propojené nádoby, neukládaly je "do škatulek", které nikdy naplno nevyužijí. Tenhle přístup jsem se naučila během studia PhD. na studijních zahraničních pobytech ve Vídni a v texaském Austinu. Chtěla bych, aby se děti s kreativním myšlením seznámily už jako malí drobci, protože v životě se jim to bude mockrát hodit.