HRAČKY OD 1 ROKU DO 3 LETHRAČKY OD 3 DO 5 LETHRAČKY OD 6 DO 8 LETHRAJEME SITIPY NA DÁRKYVÁNOCE

14 nejlepších hraček pro kluky od 2 do 7 let

Vybíráte dárky pro malé kluky? Do článku jsem sepsala tipy na dárky, které naše děti milují. S hračkami si hrají často, ne-li pořád. 🙂 Hračky jsou seřazeny podle věku dítěte.

Dřevěná mašinka Jouéco (od 1 roku)

Mašinka je skvělá. Barevná, krásná, kvalitní, neničí se a zároveň poskytuje určitý stupeň kreativity. Po zevrubném průzkumu hračkáren mi na skládacích mašinkách vadilo, že buď byly barevné až moc – několik barev na jedné kostce, nebo obsahovaly příliš málo kostiček na to, aby zabavily naše obě děti. Až značka Jouéco splňovala veškeré mé požadavky. Hračka je barevná, ale rozumně, nabízí k učení základní barvy. Dřevo je tvrdé, neničí se, barva se neolupuje. Dílky jsou dostatečně velké, je jich 18 (akorát), s mašinkou se dá hezky jezdit po bytě a vagónky se neodpojují. Mohu 100% doporučit. Hračku koupíte online například zde.

Dřevěný vláček Jouéco

nahoru ↑

Patrová parkovací garáž Brio s výtahem    (od 1,5 roku až 2 let)

Hračka se hodí pro děti od 18 měsíců, ale spíše si s ní budou hrát děti od dvou a půl let, které plně využijí její funkce. Garáž je bezpečná, nemá ostré hrany. Rok a půl staré dítě může mít potíže s obsluhou výtahu. Martínek ve čtyřech letech ke garáži postaví koleje a vyhraje si s ní na sto procent.

Hračka je vyrobena ze dřeva a z plastu. Plast je zastoupen ve větší míře, než jsem čekala. Na druhou stranu je zpracování velmi kvalitní, garáž se neponičí ani při nešetrném zacházení. Autíčka, která jsou součástí balení, se nezničí ani po vyprání v pračce. Lze na ně vylít nápoje, namočit je do kečupu a následně drhnout jarem a houbičkou. Vydrží všechno.

Balení obsahuje samotnou garáž, skluzavku pro auta, kterou je nutné na garáž připevnit a také tubus s výtahem, který se též ke garáži připevní. Uchycení je snadné. Děti zvládly připevnit výtah samy, pomohla jsem jim pouze se skluzavkou, která se nacvakne do dvou zdířek a je to hotové. Dále balení obsahuje dvě malinká autíčka – modré a červené, a také žlutý nákladní vyklápěcí vagon.

Patrová parkovací garáž Brio s výtahem

Garáž má tři patra, jeden výtah skluzavku (sjezd) pro auta a také sklopnou rampu, která se musí přidržet, aby mohlo autíčko sjet buď na nákladní vagon, nebo na koleje. Výtah se ovládá otočným kolečkem a staví ve dvou patrech.

Pejsek Lumpík na 4KIDS.CZ

nahoru ↑

Dřevěné závodní autíčko pro nejmenší: Formule Brio     (od 1 roku)

Závodní autíčko je určeno pro děti od jednoho roku. Vyhrají si s ním i pětileté děti, které milují auta a rády s nimi jezdí po místnosti, nosí je s sebou a ještě nemají doma žádnou formuli. Formule je vyrobena ze dřeva, držáček z kovu a kola z plastu. Zdobí ji dřevěný panáček. Provedení se mi moc líbí, je kvalitní, barva se neolupuje a to ani při nešetrném zacházení. Autíčko není na setrvačník a ani na ovládání. Nic neumí, jenže dětem to vůbec nevadí. Jezdí s ním tam, kde chtějí, hrají si na závody a autíčko milují. Každý má svoje – jeden modré, druhý bílé.

Původně jsem chtěla pořídit hračku v Pinkorblue, když jsem kupovala závodní formuli Brio na dálkové ovládání. Jenže v Pinkoblue mají u hračky napsáno, že není možné vybrat si barvu. Proto jsem ji nakonec objednala na Mall.cz, protože když už něco kupuji, chtěla bych si vybrat takovou barvu, jakou si děti přejí.

Závodní autíčko BRIO na MALL.CZ

nahoru ↑

Brio RC formule na dálkové ovládání     (od 2 let)

Formule se dle výrobce hodí pro děti od dvou let. Z hlediska bezpečnosti určitě ano. Nevím jen, jak dvouleté dítě zvládne ovládat autíčko pomocí dálkového ovládání. Filkovi dost dlouho ve třech letech trvalo, než zvládl formuli ovládat tak, aby dojel z místa A do místa B. Martínek ve čtyřech letech neměl s dálkovým ovladačem žádné potíže. Formule jezdí podle toho, jak ji ovládáte dálkovým ovladačem. Na něm jsou čtyři tlačítka: dopředu, dozadu, napravo a nalevo. Auto jede podle toho, kam určíte. Můžete mačkat pouze jedno tlačítko, nebo lze zmáčknout dvě tlačítka naráz (například dopředu a doprava). Autíčko se vydá po zvolené trajektorii. Auto by nemělo přijít do kontaktu s vodou, a pokud jej budete chtít umýt, můžete jej otřít trošku vlhkým hadrem.

Na první pohled mě zaujala kvalita auta, která je více než dobrá. Autíčko se nerozbilo, funguje tak, jak má a i když už několikrát ošklivě spadlo, nic se s ním nestalo. Formule je vyrobena z odolného plastu, stejně jako dálkové ovládání. Sedí v ní silueta dřevěného panáčka, u nějž je kovové opěrátko. To slouží na přenášení auta. Kola jsou plastová, ty zadní mají navíc gumy s drážkami. Baterie se ukládají do speciálního prostoru ve spodní části auta a ovládání. Kryt je zabezpečen šroubkem. Auto jsem pořídila za necelých 900 Kč na Pinkorblue. Jinde se moc sehnat nedá. Je kvalitní, za tuto cenu stojí, Co mi vadí? Hluk. Když jede, tak vrčí. Sice jen trošku, ale děti si auto oblíbily, a tak s ním jezdí denně. Ještě jsem si na to nezvykla. Je ale pravda, že vláček DUPLO mi vadil skoro půl roku, než jsem přestala vnímat, jak houká a jezdí. 🙂

Brio RC formule na PINKORBLUE.CZ

nahoru ↑

Dino Tatra 73 cm     (od 1,5 roku až 2 let)

Auto budou milovat i děti mladší dvou let. Záleží na tom, jak si s nimi budete hrát. U nás si s Tatrovkou hrají obě děti. Vozí se navzájem po bytě, nakládají hračky a zkrátka s ní blbnou. Perfektní dárek pro malé kluky. Nevýhodou je, že zabere poměrně dost místa. Mezi výhody patří snadná údržba. Když je auto špinavé, osprchujete ho a je to. Je pro děti nebezpečné? Nemyslím si. Musí se ale při hraní hlídat. Před Vánoci bývají nejoblíbenější barvy vyprodané, alespoň loni to tak bylo (prodávají oranžovou, červeno-modrou, fialovou nebo vojenskou Tatru). Auto prodávají snad všude, ale před Vánoci je to horší s dostupností. Akce na jsou například na Mall.cz, kde vychází ve vybraných barvách do 600 Kč.

Dino Tatra na MALL.CZ

nahoru ↑

DUPLO (od 1,5 roku až od 2 let)

Naše děti milují DUPLO. Hrály by si s ním pořád. Doma máme jedenáct sad – některé dostaly nedávno, s jinými už si přes rok hrají. Z klučičích sad patří k nejoblíbenějším tyto:

nahoru ↑

LEGO® DUPLO® 10507 Můj první vláček

Sadu jsme dostali od babičky. První vláček je DUPLO, které obsahuje malé koleje, nádraží a také mašinku na baterie, která jezdí, když zmáčknete čudlík. Tato mašinka nemá na spodní straně senzory, podle kterých umí sama zastavit. Výborně jezdí do kopce a z kopce. Novější mašinky mají senzory, ale bohužel jsem v recenzích četla, že LEGO® DUPLO® Town 10874 Parní vláček neumí jezdit do kopce.
Počet kostiček: 52
Cena: 1570 Kč
Věk: od 2 let
Dostupnost:
Stavebnici nahradil nový parní vláček.  Seznam e-shopů najdete zde.

nahoru ↑

LEGO® DUPLO® 10882 Koleje

K mašince jsme dokoupili koleje a doplňky k vláčku (LEGO® DUPLO® 10872 Doplňky k vláčku – most a koleje). Můžeme postavit dlouhou dráhu, po které mašinka jezdí. Umí projet také pod mostem a najíždí na most. Koleje jsou skvělým rozšířením pro DUPLO sadu s mašinkou. Sbírka DUPLO se nám hodně rozrostla a tak stavíme školku, zoo, les, farmu i letiště, nádraží. Postavíme koleje, okolo rozestavíme naše tematické výtvory. Mašinka jezdí po kolejích, lidé nastupují a vystupují podle toho, kam zrovna jedou – do školky, na letiště, na farmu. 🙂
Počet kostiček: 23 kusů / 26 kusů
Cena: 400 Kč / 516 Kč
Věk: od 2 let
Dostupnost:
Koleje jsou velmi dobře dostupné. Levně je koupíte na 4kids.cz.

Koleje na 4KIDS.CZ

nahoru ↑

LEGO® DUPLO® 10816 Moje první auta

DUPLO Moje první auta

DUPLO Moje první auta

Další sada pro kluky. Z kostiček a tří podvozků můžete postavit policejní vůz, hasiče, popeláře, odtahovou službu a další druhy autíček. Podvozky máme dohromady čtyři. Jeden byl obsažen v boxu plném zábavy. Sadu jsem koupila jaro rozšíření vozového parku, aby se děti o autíčka nepřetahovaly.
Počet kostiček: 36
Cena: 450 Kč
Věk: od 1,5 roku
Dostupnost:
Sada není dobře dostupná, protože ji nahradil nový model Moje první vozidla.

Moje první vozidla na 4KIDS.CZ

nahoru ↑

LEGO® DUPLO® 10871 Letiště

Letiště dostal Filka ke druhým narozeninám. Součástí je velké letadlo, do kterého se vejdou dvě postavičky, otočná věž se židlí a pás na zavazadla. Balení obsahuje jeden kufr, jednoho cestujícího, pilota a pracovnici letiště. Letadlo má kola, takže s ním mohou děti jezdit po zemi, a samozřejmě létat ve vzduchu. Sada skvěle kopíruje vzhled letištní haly.
Počet kostiček: 29
Cena: 500 Kč
Věk: od 2 let
Dostupnost: Duplo koupíte na 4kids.cz.

Letiště na 4KIDS.CZ

nahoru ↑

LEGO® DUPLO® 10812 Pásový bagr a náklaďák

Martínek miluje auta, bagry, náklaďáky, tramvaje, autobusy a mašinky. Pásový bagr byla jasná volba. Bagr je perfektní. Má pohyblivou lžíci, do které mohou děti ukládat kostičky a převážet je z místa na místo. Součástí balené je také malý vyklápěcí náklaďák, dva panáčci, značka, lopata a malé kostičky, které slouží jako náklad.
Počet kostiček: 26
Cena: 500 Kč
Věk: od 2 let
Dostupnost: Sada je dobře dostupná a bývají na ní často akce. Koupíte ji na Mall.cz.

Pásový bagr a náklaďák na MALL.CZ

nahoru ↑

LEGO® DUPLO® 10871 Letiště

Počet kostiček: 29
Cena: 500 Kč
Věk: od 2 let
Dostupnost: Duplo koupíte ve slevě na Feedo.cz (aktuálně je výprodej).

Letiště na FEEDO.CZ

nahoru ↑

Vláčkodráha Bigjigs procházející nádražím 40 dílů     (od 2 let)

Velká vláčkodráha s nádražím se hodí pro děti od tří let. Možná, že ji zvládne sestavit i mladší strojvůdce, ale bude mít před sebou nelehký úkol, se kterým bude potřebovat pomoct. Vláčkodráha se skládá ze 40 dílků a je kompatibilní s ostatními díly stejné značky. Součástí je jedna mašinka,  dva panáčci, ale nejvíc ze všeho jde právě o nádraží. K dokoupení máte na výběr široké spektrum mašinek a doplňků. Možná, že vám ze sortimentu značky Bigjigs padne do oka jiná vláčkodráha. Velký výběr najdete na Mall.cz.

Vláčkodráhy Bigjigs  na MALL.CZ

nahoru ↑

MaDe Letadlo ČSA s českým hlasem     (od 3 let)

Hračka je určena pro děti od tří let. Filka ji dostal ve dvou a půl letech a zacházet s ní umí bez problémů. Hračku lze otřít hadříkem, pokud se ušpiní, ale neměla by být namočena do vody. Součástí jsou baterie 3× AG13/LR44. Na letadle jsou umístěna tři tlačítka v barvách ČSA. Každé tlačítko vydává zvuky a také je slyšet hlas kapitána, který informuje cestující o tom, jaké je venku počasí nebo hlas letušky, který cestující žádá, aby se připoutali. Děti tyto zvuky milují a pořád je zapínají.

Dále má letadlo dvě kola, která jsou opatřena silnější gumou. Kola hezky jezdí a stačí, když se do letadla nepatrně strčí. Letadlo chvíli samo jede. Kola nejsou na klasický setrvačník. Letadlo svítí po zmáčknutí tlačítek. Překvapilo mě, jak je hračka odolná. Několikrát už spadla na zem, nerozbila se a ani se neponičila. Přesto se na ni snažíme dávat pozor, protože je vyrobena z plastu.

Recenze MaDe Letadlo ČSA s českým hlasem 30 cm

Recenze MaDe Letadlo ČSA s českým hlasem 30 cm

Na výběr máte dva druhy letadel. Liší se velikostí, jinak vypadají na první pohled stejně.  My máme to menší, které koupíte za příjemných 200 Kč (za tuto cenu je hračka skvělá).

• Menší letadlo: Malé letadlo má rozměry asi 20 cm na délku, pěkně dětem sedí do ručičky (možná je na ně ještě trošku větší). Pro nás úplně stačí. Malé letadlo pořídíte například na 4kids.cz, kde občas na letadlo bývají slevy nebo akce.

Malé letadlo ČSA na 4KIDS.CZ

• Větší letadlo: Větší letadlo měří na délku 28 centimetrů a pořídíte ho například na Mall.cz za necelých 500 Kč.
nahoru ↑

Vláčkodráha Bigjigs Horská cesta 112 dílů     (od 3 až 4 let)

Vláčkodráhu bych doporučila pro děti, které milují mašinky a dokáží si s nimi vyhrát každý den. Naše děti tuto podmínku splňují. Milují mašinky a to jak elektrické, tak obyčejné dřevěné, se kterými samy jezdí. Postavit vláčkodráhu je na ně ještě poměrně těžké. Tato sada se hodí pro děti od tří, možná až čtyř let (nejdříve). Filka ji ve dvou letech soustavně boří a já ji musím opravovat. 🙂 Vláčkodráha obsahuje 112 dílů, drtivá většina z nich je dřevěných, vyjma velkého kopce, který tvoří pevný plast, svou konstrukcí mostů a středu točny. Ostatní části jsou vyrobeny ze dřeva. Dráze dominuje velký kopec, vyrobený z plastu, na který se položí koleje a vytvoří se horská cesta. Moc se mi tento nápad líbí. Součástí sestavy je také nádraží, které se musí nejprve smontovat, a podstavce, aby vedly koleje z kopce a do kopce. My jsme ještě připojily naši vláčkodráhu procházející nádražím a máme perfektní sestavu na ježdění. Děti si s dráhou moc vyhrají. Jednotlivé komponenty jsou velmi krásné, povedené. Součástí balení jsou koleje, kopec, mosty, panáčci, stromečky, dopravní prostředky, mašinky i vagóny a samozřejmě nádraží.

Vláčkodráha Bigjigs Horská cesta 112 dílů

Co sada obsahuje

• 1 velkou horu (skládá se ze dvou částí)
  • 1 most plastový v designu hory (viz foto)
  • 1 most červený (viz foto)
  • 1 most černý (viz foto)
  • 1 nádraží (musí se nejprve smontovat)
  • 1 jeřáb
  • 1 točna na mašinky
  • Dopravní značky
  • Postavičky
  • Domečky
  • Stromy
  • Spousta kolejí
  • Mašinku
  • Auta
  • Autobus
  • Nákladní vozy, které lze zvedat jeřábem
  • Podstavce na vytvoření cesty do kopce (podpěry kolejí)

Dráhu bych doporučila pořídit pro děti, které milují mašinky, rády staví koleje, a i když jim to ještě na sto procent nejde, zlepšují se a staví si s nimi velmi často. Poměr ceny a kvality je velmi dobrý, i když se sem tam objeví plastový prvek, což u dvou dalších sad Bigjigs, které máme ve sbírce, není zvykem. Pokud dráhu kvalitativně srovnám s vláčkodráhou z Lidlu, obsahuje Bigjigs výrazně více dřeva. Vláčkodráha z Lidlu má dřevěné pouze koleje a stavební podstavce, mašinky, postavičky a doplňky jsou z plastu.

Vláčkodráha není tak lehce dostupná jako konkurenční dřevěné vláčkodráhy. My jsme ji pořídili na Mall.cz, protože zde byla nejlevnější. Doprava až domů byla zdarma. Tuto sadu prodávají spíše menší obchody a jejich seznam najdete zde.

Vláčkodráha Bigjigs Horská cesta na MALL.CZ

nahoru ↑

Závěrem

Připravila jsem pro vás přehled snadno dostupných a pěkných hraček. Děti milují DUPLO, auta a samozřejmě různá kreativní tvoření, pastelky, pracovní sešity i oblékání panenek (najdete v mém e-shopu), a v neposlední řadě jsou u nás velice oblíbené knížky. Pravidelně doplňuji ty nejlepší do rubriky Naše knihovnička.

Přeji vám šťastný výběr. 🙂

NOVINKY VŽDY PO RUCE? SLEDUJTE NÁŠ FACEBOOK A INSTAGRAM.

Máma do deště (Tereza Krček)

Jsem Tereza, autorka blogu Máma do deště. S dětmi doma vyrábíme neobyčejné věci z obyčejných surovin. Naše výtvory nejsou složité, ani nestojí spoustu peněz, a může je udělat úplně každý. Neumím popsat radost v dětských očích, která se objeví, když spolu něco vytváříme. Zajímá vás více? Klikněte na ikonu domečku.