BLOGLIFE: TO JE NÁŠ ŽIVOT

DUPLO 4x jinak: Procvičujeme barvy, jemnou motoriku, představivost

Když není čas vyrábět nebo složitě chystat jakoukoli kreativní činnost, ale děti přeci jen chtějí dělat něco neobvyklého, přijde na řadu DUPLO.  Dnes jsme trénovali barvy, jemnou motoriku a také představivost. V článku na vás čekají čtyři snadné tipy a možná trošku netradiční využití stavebnice DUPLO. Hrát mohou děti od 18 měsíců do 4 let. 🙂

Časový harmonogram

Příprava her z kostiček nezabere žádný čas. Stačí vám pouze kostičky, barevné papíry a podložka na stavění. Jestli nemáte velkou podložku na stavění, můžete trénovat na menších podložkách tak, že jich přiložíte více k sobě. Nemáte DUPLO? Nevadí. Můžete hrát s barevnými kostkami, které máte doma.

DUPLO 4x jinak

DUPLO 4x jinak

Co jsme zkoušeli

Hráli jsem dohromady čtyři hry, které se zaměřují na procvičování jemné motoriky, barev a také představivosti. Hry jsou v článku za sebou řazeny podle věku. První hra se hodí pro děti od roku a půl a zaměřuje se na třídění kostek podle barev. Druhá a třetí hra se zaměřuje na přiřazování barev, kostiček, na podložku, procvičuje nejen barvy, ale také jemnou motoriku, a hodí se pro děti od dvou let. Čtvrtá hra procvičuje barvy, jemnou motoriku, tvary, velikost a představivost. Dítě má za úkol postavit totožnou řadu z kostiček DUPLO. Hra se hodí pro děti od tří až čtyř let. Filka v roce a půl uměl hezky přiřazovat barvy na barevný papír, Martínek zvládl perfektně tři hry, čtvrtá – procvičování představivosti – mu nešla ani trošku snadno.

DUPLO  a barevné papíry

DUPLO  a barevné papíry

DUPLO  a barevné papíry (od 18 měsíců)

Připravila jsem pět barevných papírů různých barev tak, aby alespoň trošku odpovídaly barevnosti kostiček, které máme doma. Využila jsem základní zelenou, modrou, žlutou, červenou a také černou, protože ji má Martínek moc rád. 🙂

DUPLO  a barevné papíry

DUPLO  a barevné papíry

Vybrala jsem z velké krabice kostičky stavebnice DUPLO, která se přímo úměrně zvětšuje mému přání snížit počet stavebnic a hraček, které doma máme, a položila jsem je na hromádku k rozprostřeným papírům. Děti měly za úkol roztřídit kostičky podle barev. Martínek hned věděl, co má dělat. Filkovi chvilku trvalo, než začal dávat žlutou kostičku na žlutý papír a červenou na papír červený, ale po chvilce také pochopil smysl hry.

DUPLO  a barevné papíry

DUPLO  a barevné papíry

DUPLO a barevná řada (od 2 let)

V další hře děti procvičovaly jemnou motoriku a přiřazovaly barvy přímo na velkou podložku na stavění. Na podložku jsem připevnila větší barevné kostky, stejné barvičky jsem vybrala z velké krabice se stavebnicí DUPLO, a opět jsem je položila na hromádku.

DUPLO a barevná řada

DUPLO a barevná řada

Úkolem bylo připevnit kostičky za sebou do řady.

DUPLO a barevná řada

DUPLO a barevná řada

DUPLO a přiřazování barev (od 2 let)

Z krabice jsem vybrala tři stejně barevné a stejně velké kostky. Dvě stejně barevné kostičky jsem připevnila na podložku tak, aby mezi nimi vznikla mezera na jednu kostku.

Úkolem bylo přiřadit kostičku stejné barvy do vzniklé mezery. Tahle hra Martínka moc bavila a pořád ji chtěl opakovat.

DUPLO a přiřazování barev

DUPLO a přiřazování barev

DUPLO a zrcadlení (od 3 až 4 let)

Na podložku jsem sestavila řadu kostiček. Z krabice jsem vybrala totožnou sérii kostek (stejné velikosti a barvy). Martínek měl za úkol kopírovat úplně stejnou řadu z jedné část podložky na druhou. Úkol pro něj byl velmi těžký a bez pomoci jej zatím nezvládl. To ale nevadí, bude dále trénovat. 🙂

DUPLO a zrcadlení

DUPLO a zrcadlení

Přeji vám hezkou zábavu. 🙂

Štítky:

Máma do deště (Tereza Krček)

Mít dvě děti krátce po sobě, to není jen tak. Jako máma vím, jak je náročné trávit s nimi celý den, a proto jsem vytvořila blog, který pomůže rodičům děti zabavit, ať už kreativní činností, nebo zajímavou hračkou. Chtěla bych, aby se děti přirozeně rozvíjely, uměly si v budoucnu udělat na věci svůj názor a aby znalosti využívaly jako propojené nádoby, neukládaly je "do škatulek", které nikdy naplno nevyužijí. Tenhle přístup jsem se naučila během studia PhD. na studijních zahraničních pobytech ve Vídni a v texaském Austinu. Chtěla bych, aby se děti s kreativním myšlením seznámily už jako malí drobci, protože v životě se jim to bude mockrát hodit.