TOP KVALITA
HRAČKY DO 12 MĚSÍCŮHRAČKY OD 1 ROKU DO 3 LETHRAJEME SI

Dřevěný vláček a vkládačka Jouéco

Vkládací mašinku jsem sháněla týdny, možná měsíce. Proč? Žádná se mi nelíbila. Nakonec ji za mě pořídila babička. Koupila ji v Německu, u nás se bohužel neprodává. V článku najdete tip, kde mašinku objednat online, nebo kde ji seženete v kamenných prodejnách v zahraničí.

Pro koho je hračka určena

Dřevěná vkládací mašinka se hodí pro děti od jednoho roku, spíše od roku a čtvrt. Filka ji dostal k prvním narozeninám a ve 13 měsících si s ní už krásně hraje. Občas se mu podaří vložit kostičku na navlékací tyčky. Hrát si s mašinkou baví i Šmudláka. Vloží na tyčky kostičky a jezdí s mašinkou po zemi.

Dřevěný vláček vkládačka Joueco - detail na spojení vagónků.

Dřevěný vláček vkládačka Joueco – detail na spojení vagónků.

Co mašinka umí

Dřevěná hračka funguje jako vkládačka tvarů. Dítě na ní může procvičovat barvy, rozvíjet jemnou motoriku a také představivost. Složit mašinku správně není pro batole nic snadného. Roční dítě potřebuje při hraní pomoci. Když je mašinka sestavena, může vyrazit na cestu. Vagónky se od sebe neoddělují, neničí se a nic se nerozpadá. Zkrátka a dobře: perfektní práce. Mašinka obsahuje tři vagónky – první je lokomotiva (dvě navlékací tyče), druhý je vagónek na obdélníčky (dvě navlékací tyče), třetí je vagónek na kostky, polooválky a trojúhelníky (tři navlékací tyče). V balení najdete tři obdélníky, tři polooválky, červený předek mašinky, žlutý komín, červenou střechu, dvě části, ze kterých se složí kabina, dvě krychle, dva trojúhelníky. Celkem to dělá 18 dílků.

Dřevěný vláček vkládačka Joueco - kolik dílků obsahuje.

Dřevěný vláček vkládačka Joueco – kolik dílků obsahuje.

Kvalita materiálu a údržba

Materiál je spíše tvrdý, nedělají se do něj rýhy a barva se neolupuje jako u jiných dřevěných hraček, které máme doma. Kvalita mě samotnou mile překvapila a mašinku bych všem doporučila. Není nejlevnější, ostatně to konkurenční hračky také nejsou, a zdaleka nedosahují kvalit tohoto krásného vláčku. Kostky otřete vlhkým hadříkem. Údržba je snadná, což se u hraček pro kojence nebo batolata vždy hodí. 🙂

Dřevěný vláček vkládačka Joueco - mašiku tvoří lokomotiva a dva vagónky.

Dřevěný vláček vkládačka Joueco – mašiku tvoří lokomotiva a dva vagónky.

Kde hračku sehnat

Největším kamenem úrazu je dostupnost. V České republice se hračka neprodává. Nevím, proč tomu tak je. Možná, že jsou na vině vysoké náklady na distribuci, drahá výroba, zkrátka značka Jouéco u nás nemá příliš silné zastoupení. Mašinku koupíte v Německu téměř v každé hračkárně (mrkněte se třeba do Mülleru) nebo ji online objednáte z Německa či Rakouska. Dostupná je také na Amazonu (zkuste do vyhledávání zadat Jouéco Holzzug). Stojí do 20 eur.

10 Celkové hodnocení
Dřevěná vkládací mašinka Jouéco

Mašinka Jounéco, která slouží jako vkládačka, je kvalitní, vyvedená v krásných barvách. Dřevo se nezničí, netvoří se v něm rýhy, barvy se neolupují. Hračka se dá koupit v Německu nebo v Rakousku, v České republice se zatím neprodává.

Poměr ceny a kvality
10
Kvalita provedení
10
Údržba
10
10
Klady
  • Krásná hračka
  • Kvalitní provedení
  • Neničí se
  • Barva se neolupuje
  • Děti moc baví
Zápory
  • Špatně dostupná - pouze v zahraničí

Máma do deště (Tereza Krček)

Mít dvě děti krátce po sobě, to není jen tak. Jako máma vím, jak je náročné trávit s nimi celý den, a proto jsem vytvořila blog, který pomůže rodičům děti zabavit, ať už kreativní činností, nebo zajímavou hračkou. Chtěla bych, aby se děti přirozeně rozvíjely, uměly si v budoucnu udělat na věci svůj názor a aby znalosti využívaly jako propojené nádoby, neukládaly je "do škatulek", které nikdy naplno nevyužijí. Tenhle přístup jsem se naučila během studia PhD. na studijních zahraničních pobytech ve Vídni a v texaském Austinu. Chtěla bych, aby se děti s kreativním myšlením seznámily už jako malí drobci, protože v životě se jim to bude mockrát hodit.